Varumärke
Varumärkeskategorier Workshops
- Bolagets varumärke - företagets identitet på marknaden
- Professionellt varumärke - din yrkesidentitet på marknaden
- Personligt varumärke - din personliga identitet på marknaden
- Employer Branding - arbetsgivarens identitet
Starka attraktiva varumärken
Ett starkt varumärke är avgörande, oavsett om det gäller organisationer eller individer. Det hjälper till att skapa förtroende, differentiera sig och öppna dörrar till nya möjligheter.
- B2B och NPO: varumärket hjälper dem att differentiera sig på marknaden, skapa förtroende och locka kunder, partners och investerare.
Professionella och personliga varumärken ökar din konkurrenskraft
- Ledare: Ledare har ett uttalat ansvar för att utveckla affärer, verksamheten och sina team. Genom att bygga ett starkt personligt varumärke underlättas det att skapa nya affärsrelationer och nätverka via plattformar (som t ex LinkedIn.)
- Karriärsökande: situation som karriäromställning eller arbetssökande drar nytta av ett tydligt professionellt varumärke. Det ger dem en starkare position på arbetsmarknaden och underlättar positiv kontakt med HR-avdelningar och företag.
Varumärkets utvecklingsprocess
- Vision
- Mål
- Affärsidé
- Profilering
- Positionering / Differentiering
- Strategi
- Varumärkesidentitet
- Löfte
- Värderingar
- Utbilda
- Uppföljning
Tjänster
- Varumärke
- Film
- Foto
- Webb
- Grafisk profilering
- Logotype design
- Filmproduktion
- Produktfotografering
- Bildretusch
- Webbdesign
- Koncept design
- Printmaterial
- Social media
Effekter
- Konkurrensfördel: tydlig attraktiv varumärkesidentitet som ger stark positionering på marknaden. (Vilka är vi, vem är jag, vad erbjuds, vilka behov kan fyllas och till vilket mervärde utifrån ett hållbarhetsperspektiv.)
- Optimal förutsättning för affärsutveckling, ökad lönsam tillväxt, måluppfyllelse som avser hela organisationen.
- Engagerade, motiverade medarbetare som strategiskt samverkar i enighet ihop som ett team med att nå målen
- Engagerar externt associerade aktörer till att kommunicera kring budskapet
Varumärken som förvaltas och leds av identitetsdrivna dynamiska ledare:
- praktiserar coachande ledarskap
- utvecklar hållbara och framgångsrika team
- attraherar rätt humankapital
- tillämpar strategisk kommunikation om bolagets varumärke
- inspirerar och frigör i i teamet rätt motivation, enighet, produktivitet
- skapar givande affärsrelationer som blir aktiva externa ambassadörer
Effekten blir:
- positiv affärsutveckling, når mål och får resultat, tillväxt och lönsamhet
Professionell
Att vara professionell innebär att vara trygg och kunnig i det man gör. Det kräver rätt kompetens, gedigen kvalificerad erfarenhet, sann glödande passion och ett brinnande engagemang för varje uppgift. Varje arbetsuppgift genomförs med noggrannhet, ansvarsfullhet och med en ambition av att hantera allt runt själva arbetet på bästa möjliga sätt i en eftertänksamhet. Vi ställer höga krav på kvalité och säkerhet samt ordning och reda i t ex vår ekonomi, avtal, kontakter med omvärlden, presentationsmaterial bara för att nämna några exempel.
‒ Spirit of Excellence!
Inspiro
Inspiro, från det latinska ordet “inspiro”, betyder att inandas eller blåsa liv i. Uppfattas som ett himmelskt ljus som uppenbaras inom oss och ger positiv stimulans för ande, sinne, hjärta, själ och kropp. Tro fungerar som en inre andlig kompass och bygger på en stark övertygelse. Båda betonar vikten av inre styrka, tro och kreativitet för att stadigt kunna förvalta eller klara av att möta utmaningar men ändå lyckas skapa positiv förändring. Detta genomsyrar vårt dagliga uppdrag som syftar till att avlasta och stödja kunder i deras resa.
‒ Divine Visions Are Invincible!
Teamwork
Varje individ är unik. Ett harmoniskt glädjefyllt samspel, mellan olika personligheter och individer som kompletterar varandra, genererar kreativa lösningar med positiva förändringar och resultat. Vi ser varje individ som en ”viktig spelare på plan” med att finna och inta sin sanna identitet, rätta plats och uppfylla sin unika roll och funktion. Hos oss är samarbete viktigt. Fokus ska vara att nå ett gemensamt uppsatt mål och få se synligt manifesterade resultat. Vi bemöter vår omvärld med respekt, ödmjukhet, värme och omtänksamhet.